همان‌طور که اطلاع دارید، مدتی پیش استودیوی ناتی داگ رسماً از تاخیر در عرضه‌ی عنوان مورد انتظار The Last of Us Part 2 خبر داد. در همین راستا، به‌تازگی نیل دراکمن (Neil Druckman)، کارگردان این بازی، در گفتگو با پادکست Playstation BlogCast در خصوص این تاخیر، تاثیر آن بر تیم توسعه‌دهنده و گزینه‌های مد نظر آن‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرده است. وی همچنین در رابطه با تصمیمات نهایی درباره‌ی انتشار، مسائلی که که مانع از عرضه‌ی دموی بازی شده و مدت زمان باقی مانده تا پایان مراحل ساخت این عنوان توضیحاتی را ارائه داد.

نیل دراکمن در این باره گفت:

تعدادی باگ در بازی وجود دارد که هنوز در حال پیدا کردن و برطرف کردن آن‌ها هستیم. می‌خواهیم تا جایی که می‌توانیم یک محصول با کیفیت و پولیش شده را ارائه دهیم. ما به طور مجزا هر بخش را  بررسی می‌کنیم و مطمئن می‌شویم که کیفیت آن‌ها در حد کیفیت استاندارد ناتی داگ است.

ساخت بازی تقریباً تمام شده و بخش ناامیدکننده برای ما همین است. ما همچنان باید منتظر بمانیم تا برای بهترین راه عرضه‌ی بازی به طرفدارانمان تصمیم‌گیری کنیم.

هنگامی که شرکت سونی به عنوان ناشر تاخیر در عرضه‌ی The Last of Us 2 و Iron Man VR را اعلام کرد، مشکلات محاسباتی و لجستیکی در کنار بحران کرونا، به عنوان عوامل تاخیر آن‌ها مشخص شد. با توجه به این که در سال‌های اخیر خرید و دانلود نسخه‌های دیجیتالی افزایش داشته، بسیاری از طرفداران فکر می‌کنند که اگر بازی را به‌ صورت دیجیتالی در فروشگاه پلی‌استیشن عرضه شود، مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.  سید شومن (Sid Shuman) که مدیر ارشد بخش ارتباطات SIE است و همچنین وظیفه‌ی اجرا این پادکست را برعهده داشته، از دراکمن در مورد عرضه‌ی دیجیتالی و تاریخ انتشار قبلی این بازی سؤال کرد.

دراکمن در پاسخ گفت که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده اما توضیح داد که توانایی دریافت نسخه‌های فیزیکی به افراد و زیرساخت‌های اینترنت در سراسر جهان لازم است در نظر گرفته شود.

وی در این خصوص گفت:

The Last of Us Part 2 یک بازی جهانی است که بسیاری از مردم کشورهای مختلف منتظر عرضه‌ی آن هستند و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که در این خصوص منصفانه رفتار کنیم. اگر ما بازی را فقط به بخش کوچکی از مردم ارائه دهیم، برای افرادی که قادر به تهیه بازی نیستند، چه اتفاقی می‌افتد؟

بنابراین ما اکنون در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستیم. بهترین و سریع‌ترین راه ممکن برای ارائه‌ی بازی به همه‌ی طرفدارانمان چیست؟ این امر برای مدتی وقت ما را می‌گیرد تا شرایط را سنجیده، بهترین تصمیم را بگیریم و شرایطی که جهان در آن قرار دارد را بررسی کنیم. اوضاع روز به روز در حال تغییر است.

در این پادکست به موضوع عرضه‌ی دمویی از این بازی که قبلاً در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ برای خبرنگاران پشت درهای بسته نشان داده شده بود، اشاره شد. این ایده روی کاغذ خوب به‌ نظر می‌رسد و موجب می‌شود طرفداران تا زمان انتشار بازی مشغول باشند، اما دراکمن می‌گوید این کار به این سادگی‌ها نیست.

اینکه شما دمویی را برای یک رویداد خبری نمایش دهید و کارمندانی از ناتی داگ آن‌جا باشند که هر ثانیه از آن را ببینند و مطمئن شوند که روند کار به خوبی پیش می‌رود، مسئله‌ی متفاوتی است.

دراکمن در ادامه افزود دموی مخصوص افراد رسانه‌ای، نسخه‌ای کامل از بازی روی دیسک قرار داشت. وی توضیح داد حجم بزرگی از کارهای مختلف لازم است تا یک دمو محدودیت‌های لازم را دریافت کرده و به طور صحیح روی پلتفرمی همانند PSN عرضه شود. ناتی داگ ترجیح می‌دهد از این زمان و منابع خود برای تمرکز برروی محصول نهایی و به پایان رساندن کار استفاده کند. همچنین وی در ادامه گفت که بازی پیشرفت‌های قابل توجهی را داشته و دمویی که حدود هفت ماه ارائه شد، باتوجه‌ به وضعیت فعلی بازی تاریخ‌ مصرف گذشته به‌نظر می‌آید.

به گفته‌ی دراکمن، کارمندان استودیوی ناتی داگ پیش از ارائه‌ی دستورالعمل‌ها، کار برروی بازی را از خانه آغاز کردند. وی به خاطر فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای کار در خانه از بخش فناوری و اطلاعات استودیوی ناتی داگ تشکر کرد؛ زیرا کار برروی توسعه‌ی بازی از راه دور و خانه، پیش‌تر گزینه‌ای برای آن‌ها نبوده است.

همچنین به نظر می‌رسد که اولویت‌های این استودیو تغییر کرده است. دراکمن در این رابطه گفت:

مشخصاً اکنون میزان بهره‌وری و کارآیی متفاوت است. کارمندان استودیو و خودم خانواده و فرزند داریم. بنابراین باید میان سایر مسئولیت‌هایمان و ساخت بازی تعادل ایجاد کنیم. ما سعی می‌کنیم روحیه‌های‌ خود را در وضعیت خوبی نگه داریم و با قدرت ادامه دهیم.

فرهنگ کاری استودیوی ناتی داگ برای مدت زیادی و از زمانی‌ که وب‌سایت کوتاکو، گزارشی درباره‌ی کرانچ و اضافه‌کاری زیاد کارمندان این استودیو منتشر کرد، مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به این موضوع ، اگرچه کار کردن از خانه مشکلات را حل نمی‌کند اما می‌تواند میزان فشار وارد شده بر کارمندان را کاهش دهد.

نیل دراکمن در این خصوص گفت:

من به کارمندان گفتم: ببینید؛ اکنون در جهان اتفاقات زیادی در جریان است. زمانی را برای مراقبت از خودتان اختصاص دهید. برای بودن با خانواده‌هایتان وقت بگذارید.

به آن‌ها گفتیم اگر قرار است به تاریخ‌مان نرسیم، مهم نیست، در باره‌ی آن یک چاره‌اندیشی می‌کنیم. اما شما از همه‌چیز مهم‌تر هستید. حتی اکنون که در حال تمام کردن تولید بازی هستیم، به کارمندانمان می‌گوییم اگر به استراحت نیاز دارید، یکی دو روز به خودتان استراحت دهید. هر کاری که برای مراقبت از خودتان لازم است انجام دهید. بازی همچنان سر جایش باقی می‌ماند.

دراکمن می‌گوید پس از سال‌ها کار و روی The Last of Us Part 2 و نیز کنجکاوی برای اینکه ببینند مردم چگونه قرار است به آن واکنش نشان دهند، دیدن نامشخص بودن وضعیت عرضه‌ی بازی برای آن‌ها دشوار بوده است.

ما می‌دانیم که بازی خوبی ساخته‌ایم ولی باید کمی بیشتر صبر کنیم تا آن را به طرفدارنمان ارائه دهیم. می‌دانم که طرفداران ناامید شده‌اند و  ما هم به همین اندازه، اگر نه بیشتر، از اینکه نتوانستیم بازی را به موقع منتشر کنیم، ناامید و ناراحت هستیم.

بازی The Last of Us Part 2 در تاریخی نامشخص به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد.