تاریخ انتشار بازی جدید استودیوی Mundfish یعنی Atomic Heart بسیار نزدیک است و به همین دلیل، می‌خواهیم مروری بر اطلاعات منتشر شده از این عنوان داشته باشیم.

 

استودیو و ناشر معروفی پشت بازی Atomic Heart نیست، اما همچنان این اثر با نمایش‌های هیجان‌انگیز خود توانسته طرفداران بسیاری را جذب خود کند. از آن جایی که بازی در تاریخ 21 فوریه‌ (2 اسفند) سال جاری عرضه خواهد شد، الآن بهترین زمان است برای این که نگاهی به این اثر دوست داشتنی انداخته، اطلاعات آن را مرور کرده و طبق سنت آیتم آنچه می‌دانیم، آنچه می‌خواهیم، انتظارات خود را از بازی بیان کنیم.

 

آنچه از Atomic Heart می‌دانیم

 

Atomic Heart توسط استودیوی Mundfish در دست توسعه قرار دارد و شرکت Focus Entertainment نیز وظیفه انتشار آن را برعهده گرفته است. در ساخت این بازی، از عناوین شوتر محبوبی چون Bioshock الهام گرفته شده که این امر در تریلرها و گیم‌پلی بازی نیز نمود پیدا می‌کند.

 

داستان این بازی که یادآور Wolfenstein است، شما را در یک دنیای دیگر با تاریخی متفاوت قرار می‌دهد. در این دنیا، اتحاد جماهیر شوروی نابود نشده و در عوض، در طول زمان پیشرفت کرده و حال شاهد شهرهایی پیشرفته، ربات‌هایی مدرن و امکاناتی هستیم که این کشور را بیش از پیش قدرتمند کرده است. در این عنوان، گیمر در نقش یک افسر ویژه‌ KGB (سازمان اطلاعات شوروی سابق) به نام P-3 قرار می‌گیرد که باید وارد یک ساختمان دولتی اسرارآمیز شده و آنطور که سازندگان گفته‌اند، در مناطق عظیم، سرسبز و مرموز بسیاری به گشت و گذار و ماجراجویی بپردازد.

 

دشمنان طراحی شده در بازی نیز، ربات‌هایی هستند که به دلیل اختلالات به وجود آمده در سیستمشان، بی‌رحمانه به انسان‌ها حمله می‌کنند و قرار است در طول داستان، چالش‌های بسیاری را برای شما ایجاد کنند. داستان بازی در نهایت 20 ساعت طول خواهد کشید که مقدار مناسبی به نظر می‌رسد و باید دید که سازندگان، چه غافلگیری‌هایی را برایمان تدارک دیده‌اند.

 

در تریلرها، که گان‌پلی Atomic Heart روندی سرعتی دارد و استفاده از قدرت‌ها و قابلیت‌های کاراکتر اصلی، نقش مهمی را در طول بازی ایفا خواهد کرد. دشمنان متنوع و متعددی در طول اثر وجود خواهند داشت که به شما سلاح‌ها و تجهیزات گوناگونی جهت نابود کردنشان اعطا می‌کنند و آنطور که به نظر می‌رسد، مبارزات جذاب و نفس‌‌گیر بسیاری در انتظار ما خواهد بود. خبر خوب آن است که گیمر می‌تواند به ساخت و بهبود بیش از 30 نوع سلاح سرد در طول بازی بپردازد که میزان قابل توجه‌ای است.

 

در طول بازی، شاهد مناطق جهان‌ آزاد متعددی نیز خواهیم بود که بازیکن توانایی اکتشاف در آن‌ها را دارد و یکی از دلایل تاخیر Atomic Heart نیز، گسترش وسعت و جزئیات این مناطق بوده است؛ به طور کلی، دنیای Atomic Heart جزئیات بسیاری دارد و مخاطب با جست‌وجو در مناطق بازی، حقایق بسیاری را از این دنیا کشف خواهد کرد.

 

جالب است بدانید که در ابتدا قصد سازندگان ارائه‌ی بخش‌های مختلفی برای تجربه‌ی چندنفره و آنلاین مانند حالت PVP بود، اما پس از صحبت‌های سازندگان این گونه برداشت می‌شود که به دلیل مسائلی چون کم تجربگی و بلندپروازی بیش از حد، این بخش‌ها حداقل در حال حاضر از بازی حذف شده‌اند و تمرکز کلی روی داستان خواهد بود؛ لذا با اثری کاملا تک‌نفره روبه‌رو هستیم.

 

 

آبان گذشته، یک منبع داخلی ادعا کرد که به بازی دسترسی پیدا کرده است و متذکر شد که دقایق ابتدایی بازی روندی خسته‌کننده خواهد داشت. از طرفی، گله‌مندی‌های او مبنی بر عدم اجرای روان با قابلیت قفل شدن روی 60 فریم، آن هم با بهره‌گیری از کارت گرافیک RTX 3080 و انتخاب تنظیمات گرافیکی Ultra، کمی نگران کننده است.

 

با وجود این امر، استودیوی Mundfish چندی پیش در گفت‌وگویی اعلام کرد که این مشکلات رفع شده و با وجود تاخیرهای به وجود آمده، بهبودهایی در جهت افزایش راندمان بازی و حتی گرافیک بصری و فنی صورت گرفته است که در آخرین تریلر منتشر شده از Atomic Heart، این تغییرات مشهود بودند. به تازگی نیز تایید شده که بازی Atomic Heart روی پلتفرم PC از فناوری DLSS 3 پشتیبانی خواهد کرد. یک تریلر هم برای بازی منتشر شده که جلوه‌های بصری خیره‌کننده‌ی آن با Ray Tracing را به نمایش می‌گذارد.

 

آقای رابرت باگراتونی، موسس Mundfish و کارگردان Atomic Heart، در مصاحبه‌ای ادعا کرده که این بازی بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ای برای این کنسول‌ها خواهد داشت و طبق گفته‌هایش، توسعه‌دهندگان در ماندفیش ظاهراً با تغییر و تدوین موتور بازی توانسته‌اند از تمام هسته‌های پردازشی روی کنسول‌های قدیمی استفاده کنند.

 

در انتها، بد نیست از میک گوردون، آهنگ‌ساز Doom 2016، بگوییم که ساخت موسیقی‌های این اثر را برعهده داشته است و با توجه به پرونده‌ی درخشانش، قرار است شاهد موسیقی‌های پرهیجان و جذابی در طول بازی باشیم.

 

آنچه از Atomic Heart می‌خواهیم

Atomic Heart از دیگر بازی‌های مورد انتظار سال جاری است و با توجه به تریلرهای منتشر شده از این عنوان، خواه ناخواه، گیمرها طور دیگری روی این اثر حساب باز کرده‌اند و همین امر کار را برای سازندگان بازی سخت خواهد کرد. این عنوان روی یک گیم‌پلی سریع و پرهیجان تمرکز کرده است و پلیر هم در نهایت از گیم‌پلی انتظارات بسیار بالایی خواهد داشت. از سوی دیگر، از آن جایی که بازی روی یک داستان جذاب و مرموز مانور می‌دهد، دوست داریم تا حسابی به این داستان پرداخته شود.

 

امید است که Atomic Heart داستان فوق‌العاده‌ای داشته باشد و بازیکن رغبت اکتشاف در جهان آن را داشته باشد و به راحتی از اطلاعات مخفی عبور نکند؛ اگرچه این داستان نباید تاثیری روی روند سریع بازی داشته باشد. به طور کلی، آثاری چون Atomic Heart که به شکلی سریع پیش‌ می‌روند، باید از هرگونه مرحله‌ پرت داستانی و یا گوش کردن به مکالمات طولانی و پیاده‌روی‌ها و پلتفرمینگ نه چندان ضروری خودداری کنند.

 

 

در تریلرها، دشمنان متعدد و عجیب و غریبی به تصویر کشیده می‌شوند که به نظر متنوع هستند و به مانند Bioshock، بازیکن دارای قابلیت‌های بسیاری جهت نابود کردن این موجودات خواهد بود. شما با ترکیب سلاح‌های سرد و گرم و مهارت‌های ویژۀ تحت کنترل کاراکتر اصلی، می‌توانید موانع سد راه خود را کنار بزنید.

 

آزادی عمل برای نابودسازی دشمنان و ارائه‌ی سلاح‌های متنوع، جذاب و متفاوت امری مهم است و بازی باید سعی کند تا پلیر را مجبور به استفاده‌ از سلاح‌های متعدد و جذاب کند و هر یک از سلاح‌ها، ویژگی‌ها و سبک بازی مخصوص به خود را برای بازیکن به ارمغان بیاورند.

 

گرافیک Atomic Heart فوق‌العاده به نظر می‌رسد و با توجه به تکنولو‌ژی رهگیری پرتو جذاب‌تر هم می‌شود. در سیستم مورد نیاز پیشنهادی بازی، برای تجربه‌ با نرخ فریم 60 روی تنظیمات گرافیکی بالا، به کارت گرافیک GeForce GTX 1080 اشاره شده است که این موضوع با توجه به ادعای منبع داخلی مذکور در بخش قبلی این مقاله عجیب به نظر می‌رسد.

 

حرف آخر

Atomic Heart فوق العاده به نظر می‌رسد و من هم حسابی منتظر تجربه‌ی این بازی دوست داشتنی هستم و انتظار بالایی از سازندگان دارم. تریلرها فوق‌العاده هستند و جهان مرموزی به بازیکنان وعده داده شده است. امیدواریم این عنوان بتواند پاسخ انتظارات بسیار بالای گیمرها را بدهد.